გაჯეტები

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

ძიება ბლოგზე

ბლოგზე ნახავთ საინტერესო მასალებს და რესურსებს დაწყებითი კლასებისთვის

სადამრიგებლო საათის ნიმუშები

მიმართულება
პიროვნული და მორალური განვითარება

თემა 3

ფანტაზია - რაში ეხმარება ადამიანებს ფანტაზიამესამეკლასელებს? მხატვრებსმწერლებსფანტაზია და ტყუილი - მათ შორის განსხვავებარა ცუდი შედეგი მოსდევს ტყუილებსშედეგებისგააზრების მნიშვნელობაშემთხვევებიროდესაც ადამიანებს გვიჭირს სიმართლის თქმა

დამრიგებელი წერს დაფაზე სიტყვებს: „სიმართლე“ და „ტყუილი“. დამრიგებელი სთხოვს მოსწავლეებს, განმარტება მოუძებნონ აღნიშნულ სიტყვებს. შემდეგ იხსენებენ, როდის იტყუებიან ადამიანები. რა არის ამის გამომწვევი მიზეზი. რა შეიძლება მოჰყვეს ტყუილს? დამრიგებელი აჯამებს, რომ პატარა ტყუილი იწვევს დიდ უნდობლობას.
შემდეგ წერს სიტყვას „ფანტაზია“ და სვამს კითხვას: ფანტაზია მნიშვნელობით ტყუილთან უფრო ახლოსაა თუ სიმართლესთან? რა განსხვავებაა მათ შორის?
დამრიგებელი ესაუბება მოსწავლეებს, რომ ფანტაზია მიმართულია ხოლმე ადამიანების გართობისა და განტვირთვისკენ. ფანტაზიის გამოყენებით მწერლები, მეზღაპრეები ქმნიან ძალიან საინტერესო ნაწარმოებებს.
დამრიგებელი მოსწავლეებს უყვება დიდაქტიკურ ზღაპარს

მატყუარა ბიჭი მიტო

ერთ სოფელში ბიჭუნა ცხოვრობდასახელად მიტომიტო ძალიან თბილ და მეგობრულ ოჯახშიიზრდებოდა.
მიტო ძალიან მხიარული და კეთილი ბიჭუნა გახლდათმაგრამ ძალიან უყვარდა ტყუილების თქმაისატყუებდა ყველასმეგობრებსმშობლებსმეზობლებსასე გრძელდებოდა მანამსანამ ასეთი რამ არშეემთხვა:
გაზაფხულის ერთ თბილ დილასროდესაც ჩიტები ძალიან ადრე იწყებენ ჭიკჭიკსმიტოს ადრეგაეღვიძადედისგან აიღო ნებართვარომ ეზოში ეთამაშა.
დედიკომ მიტოს სთხოვარომ ჭიშკრის იქით არ გასულიყო.
მიტო ეზოში ისე გაერთორომ დედის თხოვნა სულ დაავიწყდაძალიან მოუნდა გასეინება.
ჭიშკარი გააღო და ტყის გზას დაადგატყე ძალიან ლამაზი იყო გვიან გაზაფხულზეუამრავი ყვავილიერთად ყვაოდაყვავილებს შორისფოთლებს შიგნითკი პატარა მარწყვები მოსჩანდა.
მარწყვის შეგროვებაში მიტო ისე გაერთორომ შეუმჩნევლად უღრან ტყეში აღმოჩნდაამ დროსმეტყევის ქოხი შენიშნაძალიან გაუხარდაქოხის კიბეზე პატარა ბიჭუნა იჯდამიტომ ბიჭუნასსოფლისაკენ მიმავალი გზა ჰკითხაბიჭუნამ დიდი ხალისით უჩვენა გზამიტო გზას დაადგა, მაგრამტყე თანდათან უფრო დაბურული და ბნელი ხდებოდა. ნუთუ ბიჭუნამ მომატყუა?
ფიქრობდა შეშინებული მიტო და არ იცოდარომ მეტყევეს ბიჭუნა მასავით მატყუარა იყო.
ამ დროს ცა მოიქუფრაატყდა ჭექა-ქუხილიწვიმაც დაიწყოშეშინებული მიტო წვიმაში მიიკვლევდაგზასბოლოს ისე დაიღალარომ დიდი მუხის ძირას ჩაეძინა.
ამ დროს მიტოს სოფელში ნამდვილი აურზაური იყო ამტყდარიწვიმის მიუხედავად მთელი სოფელისანათებით მიიკვლევდა გზას და მიტოს ეძებდა.
ამ დროს ერთმა სოფლელმა კაცმა მიტოს ქუდი იპოვაიმედი მიეცათ სოფლელებს და მალე იპოვესკიდეც გალუმპული მიტო.
გახარებული დედა მიტოს გულში იხუტებდა და იმეორებდარატომ მომატყუე დედიკო, რატომგახვედი ეზოდანო.
იმ საღამოსვე მიტოს მაღალი სიცხე მისცაორ დღეში კი გამოჯანმრთელდაროგორც სიცხისგანასევეტყუილების თქმის მავნე ჩვევისგან.



შეკითხვები:


  1. რით ჰგავდნენ ერთმანეთს მიტო და მეტყევის ბიჭუნა?

  2. რა შეიძლება მოსვლოდა მიტოს ბიჭუნას ტყუილის გამო?

  3. როგორ ფიქრობთკიდევ იტყვის ტყუილს მიტო?

თემა 13

მეგობრობის კოდექსიმეგობრობის უნარიმეგობრობის უნარის განვითარებასირთულეებისდაძლევა მეგობრობის სფეროში: ერთმანეთს უნდა დავეხმაროთარ შეიძლება ვინმეს დავცინოთ,გავრიყოთ

აქტივობა 1.

მიზანი: ნამდვილი მეგობრის თვისებებში გარკვევა.

დამრიგებელი დაფაზე წერს ფრაზას: „ნამდვილი მეგობარი“. გვერდით კი პატარა ფურცლებს ამაგრებს, რომლებზეც სხვადასხვა თვისებებია ჩამოთვლილი. მოსწავლეები რიგრიგობით გადიან დაფასთან, კითხულობენ ჩამოთვლილ თვისებებს და დაფაზე წერენ, თუ რას მიიჩნევენ ნამდვილი მეგობრის აუცილებელ თვისებად. შესაძლოა, დამრიგებელმა დაასაბუთებინოს არჩევანი. საბოლოოდ გამოდის ნამდვილი „მეგობრის პორტრეტი“. მოსწავლეები და მასწავლებელი მსჯელობენ, რომელი თვისება აქვთ მათ, ან რომელი თვისება უნდათ, რომ ჰქონდეთ.

1. შესაძლოა, დამრიგებელმა დაასრულებინოს მოსწავლეებს წინადადებები: ნამდვილი მეგობარი არის ის, ვინც. . .
2. მეგობრები ყოველთვის. . .
3. მიყვარს თამაში ისეთ ბავშვებთან, რომლებიც. . .
ამ შემთხვევაშიც შესაძლებელია დიდაქტიკური ზღაპრის გამოყენება.

ტყის ალქაჯი მატილდა

ერთ უღრან ტყეში ალქაჯების ოჯახი ცხოვრობდაბებია ალქაჯიდედა ალქაჯი და მათი პატარაგოგონა მატილდაალქაჯებიძირითადადჯადოქრობით იყვნენ დაკავებულნი. ერთ დღეს ალქაჯებმაგადაწყვიტეს მატილდა ქალაქის სკოლაში შეეყვანათრა იციქალაქში მიღებული ცოდნა რაშიგამოადგებაოამისათვის უღრანი ტყიდან ქალაქში გადავიდნენ და ლამაზი პარკის გვერდითდასახლდნენსკოლარომელშიც მატილდა შეიყვანეს ჩვეულებრივი სკოლა იყო და იქ ჩვეულებრივიბავშვები სწავლობდნენ.
უმძიმესი აღმოჩნდა მატილდასთვის სკოლაში მისვლის პირველი დღეროგორც კი კლასში შევიდაკლასელებმა სიცილი ატეხეს.
- ფოთლებისგან შეკერილი კაბა აცვია!
- თმა ცხოვრებაში არ დაუვარცხნია!
- ფეხშიშველაა და მხარზე ყვავი აზის- ხითხითებდნენ ბავშვები.
იმ დღეს როგორღაც გაძლო მატილდამ და როგორც კი დასრულდა გაკვეთილები, აცრემლებულისახლში გავარდა.
ჩაეხუტა დედას და აქვითინდათქვენ ხომ მეუბნებოდით ლამაზი და ჭკვიანი ხარო, კლასელებმა კიდამცინეს და საფრთხობელა მიწოდეს.
რა გატირებს- გაიკვირვეს უფროსმა ალქაჯებმა- შენ ხომ ჯადოქარი ხარ და შეგიძლია სათანადოდგადაუხადო სამაგიერო შენი დაცინვის მოყვარულ თანაკლასელებს?
მეორე დღიდან მატილდას თანაკლასელებს ნამდვილი უბედურება დაატყდათ თავს.
ბიჭებს შარვლები 20 სანტიმეტრით დაუმოკლდათგოგონებს ყველა თმის სამაგრი და სავარცხელიდაემტვრათზოგჯერ კი ზურგჩანთებიდან ბაყაყები უხტებოდნენ. კლასელები კარგად ხვდებოდნენთუ ვინ იყო ამ უცნაური ამბების ორგანიზატორი, კიდევ უფრო დასცინოდნენ მატილდას და არემეგობრებოდნენ.
როგორც კი გაზაფხული მოვიდამატილდას კლასს ქალაქგარეთ ექსკურსია დაუნიშნეს.
მატილდას სულაც არ უნდოდა თანაკლასელებთან ერთად ექსკურსიაზე წასვლამაგრამ ტყე ძალიანმოენატრა და მხოლოდ ამის გამო დათანხმდაავტობუსიდან ჩავიდნენ თუ არაბავშვები მაშინვემინდორს შეეფინნენმატილდას ძალიან მოენატრა მცენარეები.
ჩაიმუხლა და მცენარეებს დაუწყო მოფერება- ესენი ძალიან სასარგებლო მცენარეები არიანესმრავალძარღვააეს გვირილა- ცდილობდა აეხსნა თანაკლასელებისთვის მათი სარგებელითანაკლასელები მატილდას ამგვარმა ქცევამ კვლავ ძალიან გაამხიარულაამ დროს ერთმა ონავარმაბიჭუნამ დაინახა ბუჩქი წითელი ნაყოფით და მისი მოწყვეტა გადაწყვიტა- შეჩერდი- დაუძახამატილდამ- შხამიანიაბიჭუნამ მაშინვე დაიხია უკან და თან გულში გაიფიქრაოჰოჩვენი ალქაჯიგაკეთილშობილდაობავშვები მდინარისკენ გაეშურნენმატილდაზე მეტს პატარა გოგონაფეფოხალისობდა.
მდინარესთან ფეფომ პატარა ტოტი შენიშნა და მისი ხელში აღება გადაწყვიტა.
სამწუხაროდეს ტოტი კი არაგველი აღმოჩნდარომელმაც გოგონას უკბინამატილდამ სასწაფოდმოწვიტა ბალახი და გოგონას ნაკბენზე დაადოამ ბალახს მხოლოდ ერთი საათით შეუძლია შხამისშეჩერებადაუყონებლივ სასწრაფო დახმარება უნდა გამოვიძახოთომართლაც გამოიძახესსასწრაფონახევარ საათში მოვიდა და გოგონა საავადმყოფოსკენ გააქანაგაკვირვებულმა ექიმებმა ერთხმადაღნიშნესპირველად ვხედავთ, რომ შხამმა ამდენ ხანს არ იმოქმედაოეტყობასასწაული მოხდაომატილდას კლასელებმა კი კარგად იცოდნენრომ ეს სასწაული მატილდა იყო.
ამ შემთვევის შემდეგ ბავშვები დაუმეგობრდნენ მატილდასმატილდაც მიხვდარომ სამაგიეროსგადახდას ყოველთვის ჯობია სიკეთის გაკეთება და რომ კეთილი საქმეებით უკეთ შეიძლებაყურადღების და პატივისცემის მოპოვება.
იგივე აღიარეს დედა და ბებია ალქაჯებმაც.
მათ იმაზეც დაიწყეს ზრუნვარომ მატილდა სკოლაში ყოველთვის მოწესრიგებული წასულიყოფეფომმას ლამაზი თმის სამაგრი აჩუქა და მას შემდეგ მატილდას ყოველთვის კოხტა ვარცხნილობა ჰქონდა.
ალქაჯების სახლში სტუმრებმა დაიწყეს სიარული.


შეკითხვები


  1. რატომ დასცინეს მატილდას კლასელებმა?

  2. მოგეწონათ მატილდას კლასელების საქციელი?

  3. თქვენი აზრითრატომ მოიქცნენ ასე?

  4. რა ხერხს მიმართა მატილდამ?

  5. რის შემდეგ დაუმეგობრდნენ ბავშვები მატილდას?

  6. რას მიხვდნენ ქალბატონი ალქაჯები?

  7. თუ იქცევიან ხოლმე ბავშვები მატილდას თანაკლასელებივით?

თემა 14

სირთულეების დაძლევა მეგობრობის სფეროშიერთმანეთს უნდა დავეხმაროთარ შეიძლებავინმეს დავცინოთ, გავრიყოთ

დამრიგებელი სთავაზობს მოსწავლეებს დასასრულებლად წინადადებას „მე შემიძლია...“
მოსწავლეები ასრულებენ წინადადებას, მაგ., „მე შემიძლია კითხვა, ხატვა...“ მასწავლებელი სთავაზობს სადისკუსიო თემებს:

  • ყველას შეგვიძლია მეგობრობა?

  • შესაძლებელია მეგობრობის უნარის განვითარება?

  • როგორ ვიქცევით, როდესაც ზოგჯერ გულს ვტკენთ მეგობარს?

  • შეგვიძლია ბოდიშის მოხდა? პატიება?
დამრიგებელი მოსწავლეებს ესაუბრება პატარა ბიჭუნაზე, მათ თანატოლზე, რომელმაც ერთ დღეს დედიკოს გამოუცხადა, რომ აღარასდროს წავა თავის სკოლაში, ვინაიდან ის იქ არავის უყვარს.
დამრიგებელი ეკითხება მოსწავლეებს, თუ რა შეიძლება იყოს ამის მიზეზი. ბავშვების მოსაზრებებს დაფაზე წერს და თხრობას აგრძელებს:
„დედას ეს ამბავი ძალიან გაუკვირდა, ვინაიდან იცოდა, რომ მისი შვილი ძალიან კარგად სწავლობდა. მასწავლებელი მისით ყოველთვის კმაყოფილი იყო. ნუთუ შესაძლებელია სკოლაში მოსწავლეს მხოლოდ იმ მიზეზით არ უნდოდეს წასვლა, რომ მეგობრებთან უთანხმოება მოუვიდა?”
დამრიგებელი წამოჭრის სადისკუსიო საკითხებს: კარგი განწყობისთვის რა უფრო მნიშვნელოვანია მესამეკლასელთათვის: სწავლაში წარმატებები თუ მეგობრებთან კარგი დამოკიდებულება? დამრიგებელი აჯამებს, რომ ორივე მნიშვნელოვანია და სთხოვსმოსწავლეებს, მოიფიქრონ რჩევები პატარა ბიჭუნასთვის.
შესაძლებელია დამრიგებელმა აქაც გამოიყენოს დიდაქტიკური ზღაპარი.

პატარა კურდღელი

პატარა კურდღელი დილის 7 საათზე მაღვიძარას ხმამ გამოაფხიზლასასწრაფოდ წამოხტალოგინიდანეს ძალიან მნიშვნელოვანი დღე იყო მისთვისრადგან კურდღლების სკოლისმოთხილამურეთა შეჯიბრში უნდა მიეღო მონაწილეობა.
ზუსტად 8 საათზე ფიზკულტურის მასწავლებელმა ნიშანი მისცა მონაწილეებს და შეჯიბრიც დაიწყოპატარა კურდღლის გუნდმა ძალიან კარგად დაიწყო შეჯიბრიმათ ძალიან სწრაფად ჩამოიტოვეს უკანმოწინააღმდეგეებიპატარა კურდღელი ისეთი სისწრაფით მიჰქროდა, რომ ყურები ალმებივითუფრიალებდაამ დროს სათხილამურო ტრასაზე უსუსური ბარტყი შენიშნამთელი ძალით აუქციაგვერდიმაგრამ თვითონ თავი ვერ შეიკავაბუჩქებში ჩავარდა და თხილამურიც გადაუტყდამისმაგუნდმა შეჯიბრი წააგო. . .
პატარა კურდღელს შემოეხვივნენ გუნდის წევრები და გულშემატკივარი კლასელები.
უმწეო ბარტყი მათ ვერ შენიშნეს და ამიტომ ჩვენს პატარა კურდღელს ჩხუბი დაუწყეს:
შენს გამო წავაგეთასეთი რამ როგორ დაგემართა?! გუნდის წევრები იმდენად გაბრაზებულებიიყვნენრომ არც აცალეს პატარა კურდღელს წარუმატებლობის მიზეზის ახსნა.
პატარა კურდღელი სახლში ძალიან მოწყენილი დაბრუნდადედიკო სტაფილოს წვენითგაუმასპინძლდაანუგეშა კიდეცმაგრამ ვერაფრით გამოუსწორა გუნება-განწყობილება. მეორე დღესსკოლაში მეგობრებმა ხმაც კი არ გასცესასე გაგრძელდა მთელი კვირა. პატარა კურდღელმა იმდენიინერვიულარომ ერთ კვირაში 5 ლურჯი ვარსკვლავი მიიღო.
ორშაბათს სკოლაში კონკურსი გამოცხადდა საუკეთესო ხის ნამუშევრების შესაქმნელად. ხის ნივთებისკეთება ძალიან კარგად შეეძლო ჩვენს კურდღელს.
ზოგმა მოსწავლემ ხის კოვზების კეთება დაიწყოზოგმაც - სამარილეებისმოგეხსენებათ, ხეზე მუშაობაარცთუ იოლი საქმეაპატარა კურდღლებს გაუჭირდათ და დახმარებისთვის ფრთხილადგაუბედავადმიმართეს ჩვენს პატარა კურღელს.
ჩვენი კურდღელი ძალიან კეთილი გახლდათ და ყველას დაეხმარაუხსნიდა იარაღების გამოყენებისორნამენტების გამოჭრის ხერხებსკლასელებიც ისევ პატივისცემით განიმსჭვალნენ მისდამი.
გამოფენაზე ყველაზე ლამაზი და დახვეწილი ნამუშევრები ჩვენი პატარა კურდღლის კლასელებმაწარმოადგინესკლასელები მიხვდნენ თავიანთ შეცდომას და ჩვენს კურდღელს ბოდიში მოუხადესმასაც შესაძლებლობა მიეცააეხსნა თანაკლასელთათვის შეჯიბრის დროს წაქცევის მიზეზიკლასელებსძალიან შერცხვათ.
უცებ საგამოფენო დარბაზში ჩიტი შემოფრინდა და პატარა კურდღელს წერილი გადასცა - იმ ბარტყისდედისაგან იყო მადლობარომელიც კურდღელმა გადაარჩინა.


შეკითხვები


  1. რა შეემთხვა შეჯიბრზე პატარა კურდღელს?

  2. რატომ გაბრაზდნენ მისი თანაკლასელები?

  3. როგორ შეაფასებდით თანაკლასელთა ქცევას?

  4. თქვენ როგორ მოიქცეოდით მათ ადგილზე?

თემა 15

კამათი და ჩხუბიროდის ვკამათობთგანსხვავება კამათსა და ჩხუბს შორისსაკუთარ
 უფლებებისდაცვაარას თქმის უნარის განვითარება

დამრიგებელი საუბრობს მოსწავლეებთან, რომ ზოგჯერ გარკვეული მოვლენები ჩვენში გაბრაზებას იწვევენ, რასაც ჩხუბი, კონფლიქტი მოსდევს ხოლმე.
დამრიგებელი სთხოვს მოსწავლეებს, დაასრულონ წინადადებები:

  • მოსწავლეები კამათობენ მაშინ, როცა. . .

  • კამათი ჩხუბში გადაიზრდება მაშინ, როცა . . .

  • როდესაც მტკივა, მე . . .

  • როდესაც სხვას ვტკენ, ის . . .
დამრიგებელი გონებრივი იერიშის მეთოდს მიმართავს და ეკითხება მოსწავლეებს, თუ რამ შეიძლება გამოიწვიოს კონფლიქტი (უთანხმოება, დაპირისპირება).
დამრიგებელი საუბრობს იმის შესახებ, რომ ნებისმიერ უთანხმოებას იწვევს საწყისი პრობლემა, (მაგ.: ორ მოსწავლეს ერთი და იმავე ადგილზე უნდა ჯდომა).
საწყის პრობლემას ემატება სხვადასხვა სირთულის პრობლემები (კამათის დროს ხმის აწევა ან ერთმანეთისთვის შეურაცხყოფის მიყენება).
ზოგჯერ უთანხმოებაში სხვა ადამიანებიც ერთვებიან, მაგ., მეგობრები, რომლებიც მხარს უჭერენ რომელიმე მხარეს, მასწავლებლები, რომლებიც კიცხავენ „მოჩხუბრებს“, ზოგჯერ მშობლებიც.
ყველაზე ცუდი შედეგი კი, რაც შეიძლება მოჰყვეს კონფლიქტს, არის ურთიერთობის გაწყვეტა.
დამრიგებელი ეკითხება მოსწავლეებს, თუ რომელ ეტაპზე არის უმჯობესი კონფლიქტის შეჩერება და რა ფორმით. ყველა თანხმდება, რომ კონფლიქტის შეჩერება უფრო იოლია საწყისს ეტაპზე.
დამრიგებელი უხსნის მოსწავლეებს, რომ ადამიანები სხვადასხვაგვარად იქცევიან პრობლემურ სიტუაციაში:

ზოგი აგრესიულად იქცევა - აქვე განმარტავს, რომ აგრესიულია ადამიანი, რომელიც არ ისმენს სხვის აზრს, მუდამ ჩხუბობს, ხმამაღლა საუბრობს.

ზოგი გაუბედავად იქცევა - უჭირს საკუთარი აზრის გამოთქმა, ლაპარაკობს ხმადაბლა, ძალიან იოლია მისი დაყოლიება.

ზოგიც თავდაჯერებულია - საუბრობს მშვიდად, კამათისას ყოველთვის გამოთქვამს საკუთარ აზრს, აფიქსირებს, თუ რას გრძნობს პრობლემური სიტუაციის დროს, მოწინაღმდეგესაც ეკითხება მის პოზიციასთან დაკავშირებულ მოსაზრებას, ეძებს გამოსავალს.

დამრიგებელი განიხილავს პრობლემურ სიტუაციას:
„ნატო დაბადების დღის აღსანიშნავად ემზადება. ის სტუმრების სიას ადგენს. საზეიმო სამზადისში მას უახლოესი მეგობარი, თამუნა ეხმარება. ნატომ სიაში ჩაწერა მეზობელი გოგონა სოფო. აღმოჩნდა, რომ თამუნას არ მოსწონს სოფო და ნატოს უთხრა, ეს სოფო არ დაპატიჟოო. სოფო ნატოს ძალიან ახლო მეგობარია და თამუნას ნათქვამზე გული ეტკინა.
ნატო აგრესიულად რომ მოქცეულიყო, თამუნას წაეჩხუბებოდა - სოფო ჩემი მეგობარია და როგორც მინდა, ისე მოვიქცევიო.
გაუბედავად რომ მოქცეულიყო, ხმადაბლა ეტყოდა, რომ სოფო ძალიან უყვარს, მაგრამ თამუნას ძალიან რომ „ეყოჩაღა“, შესაძლოა, არც დაეპატიჟებინა სოფო დაბადების დღეზე.
თავდაჯერებულად რომ მოქცეულიყო, ასე უპასუხებდა: „თამუნა, სოფო მე ძალიან მიყვარს და გული მტკივა, ჩემ მეგობარზე ასე რომ ამბობ. თქვენ ჩემთვის ორივე ძვირფასი ხართ და ორივე მიყვარხართ. ძალიან მინდა, რომ ორივე იყოთ ჩემს დაბადების დღეზე.
შენ არ ხარ ვალდებული, რომ ჩემსავით გიყვარდეს სოფო, მაგრამ როგორც ჩემს მეგობარს და სტუმარს, უკეთესი იქნება, რომ კარგად შეხვდე“.
შესაძლებელია დამრიგებელმა როლური თამაშიც შესთავაზოს მოსწავლეებს.
დამრიგებელმა ბარათებზე წინასწარ უნდა დაწეროს სიტყვები: „თავდაჯერებული“, „გაუბედავი“, „აგრესიული“. მოსწავლეებს შესთავაზოს პრობლემური სიტუაცია და სთხოვოს რეაგირება არჩეული როლის შესაბამისად. თანაკლასელებმა კი უნდა გამოიცნონ, თუ რა როლი შეხვდა მათ თანაკლასელს.
დამრიგებელი აჯამებს შეხვედრას, ამბობს, რომ პრობლემას ყოველთვის გაამწვავებს აგრესიული ქცევა, ხოლო ნაკლებად გაამწვავებს გაუბედავი ან თავდაჯერებული საქციელი.
თავდაჯერებული ქცევის დროს მოსწავლეს ეძლევა შესაძლებლობა, არ შეილახოს მისი უფლება და დააფიქსიროს საკუთარი პოზიცია.

მიმართულება

უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება

თემა 2
ჩვენი ქალაქისოფელიქვეყანასახელმწიფო

აქტივობა 1.

მიზანი: კანონის, სახელმწიფო სიმბოლიკის მნიშვნელობის გაცნობიერება.
დამრიგებელი ესაუბრება მოსწავლეებს, რომ საზოგადოების ეფექტური და სამართლიანი ფუნქციონირებისათვის აუცილებელია კანონების (სავალდებულო წესების) არსებობა. კანონებს ქმნიან ადამიანები. კანონები ადამიანების უფლებებს უნდა იცავდეს. კანონები უნდა იყოს სამართლიანი.
ჩვენს სახელმწიფოსაც აქვს კანონები, რომელთა დაცვა ყველა მოქალაქის ვალია.
დამრიგებელი მოსწავლეებს სთავაზობს სიტუაციურ ამოცანას. აღუწერს მათ ორი წარმოსახვითი ქვეყნის მდგომარეობას. ერთი ქვეყნის პრობლემაა დაიცვას მოსახლეობის სიცოცხლე, მეორის კი - მოსპოს გამეფებული უწესრიგობა.
„იყო ორი პატარა, მეზობელი ქვეყანა. ერთ ქვეყანას მდინარის ნაპირი ეკავა. მდინარე ხშირად დიდდებოდა და ქვეყნის ტერიტორიას ტბორავდა. ამიტომ, ქვეყანაში სახლებს სპეციალურ ბოძებზე აგებდნენ. მიუხედავად ამისა, წყალდიდობის დროს მოსახლეობა არ იყო დაცული და მსხვერპლიც ბევრი იყო.
მეორე ქვეყანას დატბორვის საფრთხე არ ემუქრებოდა. ამიტომ იქ ჩვეულებრივ სახლებს
აგებდნენ, მაგრამ მოსახლეობაში დიდი არეულობა სუფევდა. ამ ქვეყანაში არ იყო დანომრილი სახლები და ქუჩებს არ ერქვა სახელები. თან სახლები ძალიან ჰგავდა ერთმანეთს და ბავშვები ვერც სახლებს აგნებდნენ და ვერც სკოლას.
დამრიგებელი სთხოვს მოსწავლეებს, მოუგონონ ამ ქვეყნებს სახელები და მოუფიქრონ სავალდებულო წესები - კანონები.
მოსწავლეებმა წინასწარ გამზადებულ ბარათებზე უნდა ჩამოწერონ წესები I ქვეყნისთვის და ჩაყარონ ასევე წინასწარ გამზადებულ იდეათა ყუთში. წესების მოსაფიქრებლად მათ 10 წუთი ეძლევათ. ამ პროცედურის შემდეგ ყუთი იხსნება და მოსწავლეთა იდეები დაფაზე იწერება.
გთავაზობთ მოსწავლეთა მიერ შექმნილი წესების სავარაუდო ჩამონათვალს:

  • ყველა მოქალაქეს უნდა ჰქონდეს ნავი და მაშველი რგოლი;

  • ქვეყანაში უნდა იყოს მაშველთა რაზმი;

  • უნდა აშენდეს საავადმყოფოები;

  • მოქალაქეებს უნდა ჰქონდეთ საჰაერო ბუშტები;

  • კალაპოტს უნდა ჰქონდეს ჯებირი.
დასახელებულ წესებს მასწავლებელი ბავშვებთან ერთად განიხილავს.
მეორე შეხვედრაზე დამრიგებელი მეორე ქვეყნის მდგომარეობას შეახსენებს მოსწავლეებს.
მოსწავლეები ისევ ბარათებზე წერენ წესებს და კვლავ იდეათა ყუთში აგდებენ.
გთავაზობთ მოსწავლეთა მიერ შექმნილი წესების სავარაუდო ჩამონათვალს:

  • ყველა ქუჩას უნდა ერქვას სახელი;

  • ყველა სახლს უნდა ჰქონდეს ნომერი;

  • ყველა სკოლას უნდა ჰქონდეს ნომერი.
დამრიგებელი აჯამებს სავარჯიშოს, საუბრობს კანონების არსებობის აუცილებლობაზე. შესაძლებელია დამრიგებელმა გამართოს დისკუსია, თუ როგორ უნდა განვასხვავოთ ქვეყნები ერთმანეთისაგან. ყველა ქვეყანას აქვს სახელი, საზღვარი, დროშა, გერბი და ჰიმნი.
ბავშვები რუკაზე ან გლობუსზე პოულობენ საქართველოს, ხატავენ მის კონტურს და ქვეყნის სიმბოლიკას.

No comments:

Post a Comment